Zaterdag 23 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Zaterdag 23 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Zaterdag 23 Oktober 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

24 Oktober 2010 | China, Shigatse

Zaterdag 23 Oktober 2010

(Dit verslag is een dagje later geplaatst omdat de verbinding erg traag was.)

Wat een dag gisteren er gebeurde zoveel, Loek zijn verjaardag, het contact met hem via Skype, en uiteraard ook de dingen die hier door de dag heen gebeurde, mijn laatste zin was gisteren dan ook deze dag kan niet meer stuk. De dag na Loek zijn verjaardag is elk jaar weer vreemd, ik denk dan aan Pap die 12 jaar geleden is gestorven. Dit jaar heb ik voor Pap een kaarsje laten branden in onze eigen kapel, en als je op 4000 meter hoogte bent dan heb je toch het idee dat je iets dichter bij Pap bent, en dat maakte deze dag wel speciaal (en ik hoop waal det pap meij kiek wie ut heej allemaol geit en ik dink auk det hea gear heej had wille zien)

Vanmorgen toen ik wakker werd heb ik nog geprobeerd te skype (2:30 Nederlandse tijd) maar iedereen lag op bed. Ik heb gelezen dat het gezellig was maar daar had ik ook niet aan getwijfeld.
Ut sookerkurelke van gisteren is verdwene en de N en M kin ik wear normaal gebroeke.
Deze zaterdag heeft iedereen vrij en wordt er gewerkt om alles klaar te maken voor de winter.
Gisteren hebben ze het graan klaar gemaakt voor de vermaling en vandaag werden alle uitgebloeide bloemen gemaaid maar eerst werden alle zaden eruit gehaald en gebruikt voor het volgend jaar.
Hier wordt niets weggegooid en zijn zuinig op hun spullen. Ik ben hier al een poosje maar ik heb jullie nog niet laten zien waar ik eigenlijk verblijf. Ik heb een paar foto's geplaatst, het is een groot huis en slaap boven in een grote mooie kamer, ik heb een eigen keuken, en een w.c met een moderne doorspoelset (ein plestic eimmerke met en net zon mooij steelpenke van blauw plestic met ein gat d'r in) wanneer ik van deze gelegenheid gebruik maak dan steek ik meestal van te voren een wierrook stokje aan om de vreemde en toch eigenaardige geur waar ik maar niet aan kan wennen te verdrijven. Maar na mijn gebeuren laat ik het nog even branden om de andere toch ook enigszins vreemde reuk te laten samen smelten met de reuk van de wierrook. Met het blauwe plastic steelpannetje met het gat erin (now weit ik trouwens waor de naam eigenwiese drol vanaaf kump) probeer ik mijn gebeuren te verwijderen, maar met het gat in het penke lukt dit niet altijd en maak ik meer de vloer nat dan ik die eigewijzen dr.. te pakken krijg, maar met de halve emmer gevuld met water wil het wel lukken. Om zo veel mogelijk te bakken hebben we vandaag ook weer ons best gedaan. De breadimprover die we nodig hebben komt hopelijk vanavond want de laatste 20 gram hebben we verbruikt aan het brood. Morgen (als ik tenminste de improver heb ga ik zelf aan de slag) en maandag beginnen met wat we hebben geleerd te herhalen en misschien lukt het om donderdag of vrijdag naar de markt te gaan om het eerste brood te gaan verkopen. Anneke, Marieke en Jules (de kindjes van Ellen en Patrick) vroegen mij hoe het nog met Poekie Yamdrok was. (Ut hundje ) maakt het goed, hij is nu bij een gezin in een huis op de farm en wordt goed verzorgd elke avond wordt hij mee genomen naar het avond eten en is al zo verwend dat hij alleen maar vlees van de vloer eet.( hea wuurd al echt eine kielf) alleen noemen ze hem hier lu,lu... wat een naam, voor mij blijft hij altijd Poekie Yamdrok........


Shoo -ah (het gaat jullie goed)

Groeten

Wilbert.

  • 24 Oktober 2010 - 06:56

    Suzan:

    Mogge Wilbread.

    Alwer 12 joar geleje dat ollieje pap is gesturve,we denke evvel nog veul an hum!

    Prachtig verhaal van den eigewieze dr.. Hald wel van den proat!

    Liefs van ow nichtje en kels.

  • 24 Oktober 2010 - 09:46

    Arthur:

    Wlbread,

    Je vader is minimaal trots op je en ik trouwens ook!

    Groetjes

  • 24 Oktober 2010 - 10:26

    Sjabrakach:

    As se toch aan de slaag geis met dae "breadimprover" misschien kins se dae dan auk i.p.v. dae wierrauk gebroéke, same met dae blauwe eimer en dae moeilik weg te speule dr.... en d'r op zien Hymalaya's iets moeïjs van probere te make.

    D'r zien nog tal van produkte neet oétgevónde!

    ik wins dich ein alvas ein moeïje aafsloéting van dien projec.

  • 26 Oktober 2010 - 17:07

    Arno & Eveline:

    Goojendaag goojendaag goojendaag...van 't liedje...de wets wal bijna vastelaovend haha. Wat 'n mupke zeg dae poekie yamdrok, ik weit neet of in china poekie 't zelfde beteikent als in het maleis, maar det vertel ik dan nog wal. 't Adamsfamily house is toch een aardig optrekje en zo'n ruume slaopkamer det hebbe de meiste heej nog neet, ik haop wal desse genog wierauk hes veur de kommende 10 daag hahaha. Enne Wilbert, ik geluif wal det diene pap mei kiek en super trots is op dich. Vuul succes weer en tot de volgende kier.Gr Arno Eveline en de kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 57462

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: