Vrijdag 22 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Vrijdag 22 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Vrijdag 22 Oktober 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

22 Oktober 2010 | China, Shigatse

Vrijdag 22 Oktober 2010

Hiep, Hiep Hoera, daar kan ik vandaag wel mee beginnen. Loek proficiat en nog hiel veul jaore.
Jammer det ik d'r vandaag neet beej kin zien, maar ik dink det d'r waal genog minse kome woordaor ze eine toffe verjeurdaag hees. Ik vond ut leuk um dich via Skype te zeen.
Zoals jullie lezen is vandaag Loek jarig, 14 jaar, een toffe leeftijd. Ik heb hem net gesproken en uiteraard hebben wij, Dolma, Pema, Dawa, Lekhpa en ik wat voor hem gemaakt.( zie foto) Ik las in de reactie dat er op de site stond dat ik jarig was, toen ik mijn profiel aanpaste ging mijn leeftijd ineens van 43 naar 44 en dat in een muisklik (waat vluug d'n tied). Over tijd gesproken ik ben nog iets meer dan een week op de boerderij en op zondag 31 Oktober vertrek ik weer terug naar Lhasa waar ik nog een paar dagen ben, maar dat duurt gelukkig nog even. De dag begon voor mij als vrijdag 22 Oktober en terwijl het voor jullie nog midden in de nacht is. Het is elke dag weer vreemd, wanneer ik de computer opstart dan staat deze nog op Nederlandse tijd en realiseer ik me elke keer weer waar ik ben. Ik heb er vandaag veel zin in om te beginnen, de zon schijnt volop en ik kan beginnen met een nieuwe machine, en wil uiteraard mijn ingezakte muffins weer goedmaken.(ik weit trouwens neet welke Piet Paulusma ut wear verzurgt op de site) ik liet Mike de voorspelling lezen voor de komende week maar d'r klopt niet veel van. Staat er zon dan is het bewolkt bij ons en regent het af en toe, staat er regen dan schijnt bij ons zon, maar het weerbericht voor de komende week is goed.(dit effe ter info) niet dat jullie alleen maar denken dat ik de hele dag maar in de zon zit, nou ja soms natuurlijk wel. Ik ben op tijd bij de bakkerij en wil graag beginnen, ik baal er wel een beetje van dat ik tot nu nog niet echt het juiste recept heb gevonden waar ik mee vooruit kan en waar ze hier ook iets aan hebben wanneer ik weg ben . We hebben natuurlijk al veel bereikt maar ik heb nog maar een week en ik wil hen zoveel mogelijk leren. Het zijn bijzonder leergierige dames en gelukkig wordt de sfeer steeds beter (d'r wuurd veul flauwekuul gemak) maar wanneer ze moeten opletten doen ze dit ook, het enige probleem is de taal, Dolma spreekt het beste engels maar de andere begrijpen me niet altijd (Jao ik weit ut, dich met dien houtjes touwtjes ingels) maar het is wel lachen, ze kunnen dus sommige klanken echt niet uitspreken Puff Pastry (bladerdeeg) kost me een halve dag Black thee, Plastic, Bread improver,en zo zijn er wel meer woorden die ze graag willen leren en die ik dan steeds moet blijven herhalen, jerald,jerald (tenmiste dat versta ik de hele tijd) blijven ze maar roepen totdat ik luister. Het blijkt dus dat ze bedoelen Sir... want mijn naam durven ze uit respect niet te noemen (en det al nao ein weak) tenminste dat vertelde Mike me.
Het brood wat we vandaag hebben gemaakt was in een woord, super......, ik ben erg blij dat waar ik op het begin van de dag van baalde eindelijk goed resultaat heeft opgeleverd. Ook heb ik nieuwe hosties gemaakt en die waren ook goed gekeurd, later nog broodjes en krakelingen gemaakt (dit waas hielemaol lache, kwa oetspraak) ook die waren oke. Onder het schrijven heb ik een krakeling gegeten en nu is er een sokkerkurelke tussen de N en de M gevallen en moet ik vaker de N of M na typennnnnnn dus mocht je er een missen dan weet je waar het aa ligt. Ik ben vandaag zeer tevreden, O ja er is nog een ding de breadimprover, dit is een grondstof zie ze nodig hebben om een contant product te maken deze is ook eindelijk na een week gevonden en wordt morgen afgeleverd Ook heb ik een kijkje mogen nemen bij de afdeling waar ze kaas maken, en de echte Tibetaanse (parmezaanse) kaas gegeten en tot slot nog een overheerlijk kopje (halve liter karneyakkoemelk gedronken) maar na een half glas heb ik me toch vriendelijk bedankt.
Diegene die naar Loek zijn verjaardag gaan veel plezier en drink ook voor mij een glaasje Chang (Tibetaans bruin)

Het is vandaag ook nog eens volle maan en de hond die me drie dagen in Lhasa uit de slaap heeft gehouden hebben ze volgens mij laten overkomen
( ik heb mien schooen al klaor ligge) dus deze dag kan niet meer stuk.

Veul leefs Wilbert.

  • 22 Oktober 2010 - 13:55

    Wimpel:

    Wilbrood,
    Dae mik zeut d't good oet! Dao zulle ze waal blie mit zien. Leuk desse dae kielluf toch weer kins huure! Toch ein bietje ein thoes geveul zoë.
    We zullen Loek ein handje gaeve en d'r ein op dich en de res drinke.
    Groete,
    WIMPEL

  • 22 Oktober 2010 - 14:56

    Toos:

    Perficiat met diene jeurige zoon.
    Vreemd um der neet beej te kinne zien....eine nieje ervaring, auk good um ens mei te make!
    Gelukkig det nou t broéd( laes mik)wal goos was...den tied dringt....
    Groetjes !!

  • 22 Oktober 2010 - 18:17

    De Buurtjes:

    Ha Wilbert,

    Dig auk proficiat met diene zoon.Weej hebbe dor al eine op um gedrônke!! Diene mik zuut dor kei lekker oet en de verslage zien nog steeds zeer leuk. Groetjes van os veer: Thijs,Helga luka en Carlo

  • 22 Oktober 2010 - 22:22

    Jeannette:

    Hoi wilbert,
    We zijn net terug uit Hout-Blerick, nou ja, een half uurtje. Het was erg gezellig. Fijn dat alles zo goed gelukt is.
    Ziet er prima uit. Ben benieuwd wat je in de laatste week nog allemaal gaat uitproberen.

  • 23 Oktober 2010 - 07:59

    De Swinkeltjes:

    noow en of det we der eine, (tel kwiet) gedronke hebbe op de verjeurdaag van diene Loek. Tog laek ut aaf en toe net as dig der waas, we hebbe ut in idder geval vuul euver dig gehad. De mikskes zaen der eg gaod oet, en wat vluug de tied, alweer diek 2 waeke weg oet holt-blierick, genaet der van, want veur desse ut wets bisse waer truuk en ze dinke dao op de haoverhofweg eg desse straks alles in ut hoeshalde kins en maak dig gen zurg det maotje 152 is nao gistere (al det lekkers) tog waal aan de krappe kant gewaore!!! en as de hond dalik der met diene sgoon van door geit, gen probleem Will kin gaod online sgoon veur dig bestelle.

    bak ze nog en de groetjesxxx

  • 23 Oktober 2010 - 13:32

    Anita H.:

    Hoi Wilbert.Iedere keer als ik een berichtje aan het typen ben loopt mijn computer vast hopelijk gaat het nu goed. Allereerst nog proficiat met Loek het was een leuk feestje sorry maar jij moet de schade later nog maar inhalen!!!!!
    je vrouw had heerlijke monchoutaart zelf gemaakt ( niet goed voor de omzet van de buren....maar toch) en de rose smaakte ook goed.
    Het was tof je effe op skipe te zien ook al hadden we je wakker gemaakt!!!!! Donderdag met Pilatus en ik naar Bobbejaanland geweest was ook gezellie je hebt wel gehoord hoe het met dien bleumke afgelopen is. De mikskes en bruudjes op de foto zien er erg goed uit zo kennen wij ze nog wel.
    Enne die hosties...dat zijn hier ook net plankjes dus daar hoef je niet zo'n moeite voor te doen om ze lekkerder te maken.
    HAHA. Het is wel duidelijk dat je ervan geniet dus doe dat ook nog maar van de twee weken dat je nog daar bent.We Volgen je op internet dus tot mails. Mijn computer heeft het ook nog overleeft maar voor nu,
    heel veel groenten sorry groeten van ons.Haije bekker....Gerard Anita Sjors en Dion.


  • 23 Oktober 2010 - 14:49

    Annnie:

    he bekker
    binn wear beej met alles te lease had van ein paar kier gemis maar nouw bin ik weer op de heugte.
    leuk um dich vie skyp te seen zo wiet weg en toch dich beej.
    de miks-kus seen dor goed oot en smaake ze auk!!!!!
    tot de volgende kier
    groetjes annie en natuurlik auk van de rest van de familie

  • 23 Oktober 2010 - 17:43

    Ans:

    Ha Wup, noa ein paar daag Paries, bin ik weer gans beej gelaeze. Gister hebbe weej d'r ein paar gedronke op Loek. Will kneis det bes good allein (waal met de blaage, maar zonder dich)Chapot veur Will!! Ik heb alvas met de Paus gemaild en patent aangevroag op dien hosties. As die lekkerder zien dan de huidige, hebs dich dien niej baantje al gevonde!! Goojen handel!!! D'r zien wereldwiët nog steeds 1,147 miljard katholieke. As die now allemoal 1 tostie (of veur mien part ein halve) van dich aete, bis dich binne!! Veur luttele 5% doon ik veur dich de marketing, ha ha; Kin ik aok stoppe beej ut VGZ. Groetjes Ans

  • 29 Oktober 2010 - 18:25

    De Schoefelaer:

    He Wilbert,

    Alles kits?, huur net van diene buurman (Ome Wiel) des se auk ein "waarbenjijnu" site haes as werme bekker. (det heb ik tenminste geleaze in dien verslage) (ik zou doa trouwens ein bookwerk van make van al dien werk in Tibet. Maar effe truuk noa ut begin, Ome Wiel kwaam net binne met de melding des se elke daag wet schriefs op internet en aangezean hea genne compjoeter heat heb ik maar effe gekeake, geleaze en um berich gedoan van dien avonturen in Tibet. (de wets det Ome Wiel niks zuut vandaar det ik um wet veur heb geleaze, en neet van eige werk zoeals ze det zegge). Det doen d'r dich neet vuul noa en zeer zeker veur zoe ein good doel.
    Hald dich good in Tibet en de groete van Ome Wiel en de schoefelaer van de bure.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 57452

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: