Woensdag 20 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Woensdag 20 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Woensdag 20 Oktober 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

20 Oktober 2010 | China, Shigatse

Woensdag 20 Oktober 2010

Voor ik aan mijn dag begin wil ik iedereen bedanken die op een op andere manier mij volgt.
Ik vind het fijn dat er zoveel reactie's op de site staan en ik hoor ook via Will dat jullie me volgen en dat doet me goed. (ik krieg d'r rooije wangen van) Vanmorgen is eigenlijk heel gewoon begonnen maar met een ijskoude douche. Mike was vergeten om de waterboiler bij te vullen die op het dak staat, deze werkt n.l. via de zon, dus geen zon dus geen water (hoe simpel...) maar ik denk dat dit al een hele tijd niet meer is gebeurd (ik geloof dat ik de eerste dag een pisstraaltje warm water had, en de rest van de tijd een paar druppeltjes maar ik pas me gemakkelijk aan en nuul niet meteen de eerste dag over het warme water, m aar vandaag vond ik die koude douche wel welletjes. Ik moet me dadelijk nog gaan douche dus ik ben benieuwd. Vandaag heb ik weer appelflappen gemaakt en zij hebben laten zien hoe ze muffins maken. Ik dacht, dat kan ik ook. Ik aan de slag met een recept uit '84 .Kloppen met de hand in een geëmailleerd geel bakje ,eieren en suiker d'r bij en kloppen maar, daarna boter en bloem. Ik had vanuit Lhasa een paar vormen meegenomen en zou die wel eens proberen. De muffins die zij hadden gemaakt zagen er goed uit. Nu was mijn baksel aan de beurt, ondertussen dat we aan de soepstengels bezig waren ( tijdens het avond eten worden onze spullen dus vanavond de soepstengels uitgedeeld en kritisch beoordeeld) ik had al een paar keer in de oven gekeken en het zag er veel belovend uit totdat ik na een paar minuten weer een keer de oven open maakte (ein en al bog hielemaol in elkaar gezak, Druma vertelde mich dan auk det ik neet mog kieke as ze nog in de oven zitten want as ze de deur open maks dan zakt ut in elkaar, now d'r steis ze dan met dien ervaring.. maar ik heb mich d'r good uitgel.. en gezag dat ut aan de vormen loog , flauw he...) om deze kleine blunder goed te maken ben ik na afloop een flink stuk gaan wandelen en heb een paar foto's gemaakt van de boerderij.
Morgen wordt de machine gemaakt en hopelijk kunnen we dan echt aan de slag.
Terwijl ik dit verslag aan het schrijven ben Skype'te Will me, het is toch een leuke manier om contact te hebben (zie foto)

Veel groeten vanaf het dak van de wereld (je zult het bijna vergeten als hier bent)

Wilbert.

  • 20 Oktober 2010 - 14:16

    Cuytjes:

    will zuut ech good oet op skype!!

  • 20 Oktober 2010 - 14:28

    Arthur:

    Hoi Wilbert, die vogel die je ongeveer een week geleden op een foto liet zien was een hop(vogel).
    groeten ,arthur

  • 20 Oktober 2010 - 15:07

    Rik:

    Heee, Erg leuk um dien verhoalen te volgen! Jos heet mig gister de link gesteurd en heb metein alles gelezen en nou volg ik ut elke daag. Bin benieuwd wat se morge weer geis beleave!

    Groetjes Rik (bekker bee lamers)!

    Ps, Die woafels zogen er erg good oet;)!

  • 20 Oktober 2010 - 16:32

    Toos:

    Ha!
    De muffins kinne baeter ineinzakke dan dich Wilbert!
    Fijn veur eur, herkinne ze zichzelf in dich!
    De betse breister... de wets waal!

    leefs Toos

  • 20 Oktober 2010 - 17:23

    Hansengertie:

    Illeke daag zoe op ut letst van de middaag as de pos al bezorg is kiek ik op dees site.
    Leuk en ok wal ein bietje jaloers wats dich zoe al mei maks.
    Raar vind ik dan steeds det ik dan al kan laeze wats dich 's aovus mei haes gemak.
    Wilbread geneet d'r met volle teuge van, veur desse ut wets bisse waer in dit kalde kikkerland en is d'n druim gedruimpt.
    23 graden NEET VERKIERD.

    Schoenfemilie Hans en Gertie.

  • 20 Oktober 2010 - 17:50

    Christel Theeuwen:

    Ha Wilbert

    Heerlijk om al je verslagen te lezen en om het vanuit Hout-Blerick mee te krijgen. Zo waan ik me ook een beetje daar!

  • 20 Oktober 2010 - 18:04

    Pascalle:

    Hoi wilbread

    Now ik heb dien verhaol gelease.geweldig, det is ech waat veur dich,deze ervaring neeme ze dich noeit meer af. hiel veul plezeer nog.

    groete de Bastiaentjes

  • 20 Oktober 2010 - 18:20

    Jeannette:

    Ha Wilbert,
    Als ik jou was zou ik toch maar eens na gaan denken over dat fotograferen. Maar ja, ik ben natuurlijk wel een leek.
    Veel succes morgen als de oven het goed doet, hopelijk zakt er dan niets meer in elkaar.
    (Auk ein van de schoënfemilie).

  • 20 Oktober 2010 - 19:22

    Ton:

    ha wilbert

    kinse ens zeen det ervaring neet altied telt det skype is waal erg leuk zoe bisse nog dichter beej elkaar al bisse baove op ut daak van de waereld ik zal ens kieke of ik skype kan installere ozze jen duit det auk dokker met sjoerd in australie
    kerel hald dich haoks en bak ze broen

    groete oet blierick

  • 21 Oktober 2010 - 13:08

    WIMPEL:

    Wie ooit het woord Muffin heeft verzonnen moet ook redelijk ver weg zijn geweest! Alleen het woord al! En als ze dan ook nog in elkaar zakken, dan hebben we het dus over “in elkaar gezakte muffins”! Moet niet gekker worden. Kan toch niet lekker zijn…
    Wellicht heeft de Tibetaan er een beter woord voor. Hoe gaat het eigenlijk met je nieuw fototoestel, ben je tevreden? Aan de foto’s te zien wel maar ik weet natuurlijk niet hoe het in de praktijk werkt. Hier alles goed en begint ook een beetje frissen te worden. Voor jou zit de helft er al weer bijna op! Gaat dat snel zeg. Maar, blijf dus genieten en tot mails.
    WIMPEL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 57435

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: