Dinsdag 19 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Dinsdag 19 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Dinsdag 19 Oktober 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

19 Oktober 2010 | China, Shigatse

Dinsdag 19 Oktober 2010

8:00 Gaat normaal gesproken mijn wekker af, maar ik wordt al eerder wakker gemaakt door een vreemd geluid. Het lijkt alsof er een alarm afgaat, maar dat kan toch bijna niet. Ik wil de lamp aanmaken maar geen licht, en ik zie het lampje van de oplader van de computer van Jules die ik heb mogen lenen ook niet branden. Zoals jullie weten ben ik niet bang in het donker maar toen ik tijdens mijn eerste nacht op de boerderij het licht uitdeed zag ik werkelijk gen kloo.... , maar ik zag wel het blauwe lampje van de oplader branden en dat gaf net genoeg licht um neet bang te zien in ut duuster. Wat was er aan de hand de stroom was uitgeschakeld en het kon nog wel een tijdje duren.
Ze zijn voor de boerderij aan de weg aan het werken, maar gelukkig na een uurtje was er weer volop licht. Vanmorgen ging Mike de nieuwe machine halen in Shigatse en ik heb met de dames voor het eerst appelflappen (ik kom er steeds meer achter dat ik bepaalde gereedschappen mis die je normaal gesproken in huis hebt en ook dat wanneer je de lamp aanmaakt niet eerst met een blindestok twintig keer tegen het plafond moet stoten totdat het licht aangaat of onder een wasbak moet kruipen om de stekkers te verwisselen omdat je een ander apparaat wilt gebruiken, en je naar buiten moet om te gaan zoeken voor een houten lat om een liniaal te maken. Maar dit allles maakt het wel leuk, ook omdat je wanneer je bvb appelschillen over hebt je gewoon naar buiten loopt en je geeft de schillen aan een paard wat toevallig voorbij komt of een schaap die staat te grazen voor de deur ) maar ik ga weer verder met mijn bakles, de flappen waren redelijk goed gelukt, ook hebben we nog een ander recept croissants en goudse moppen gemaakt dat leer je als eerste als je begint aan de bakkersopleiding,dus kippetje eitje. Om ongeveer 13:00 kwam Mike met de machine aan, op dat moment waren de medewerkers klaar en hielpen met 300 man de machine van de wagen te halen (ik heb maar 1 foto kunnen maken, want ik kon het niet maken om niet even mee te helpen (op de foto is Mike ook druk bezig......) na de lunch hebben we nog een keer flappen gemaakt en gehoopt dat ze de machine konden aansluiten maar het probleem is de machine draait op krachtstroom en het lukte niet vandaag en ook niet morgen en als we geluk hebben donderdag.
Ik heb heerlijk gegeten en ik slurp nu net zo hard mee als de rest.

Hiel veul leefs

Wilbert.

  • 19 Oktober 2010 - 13:50

    Wipson:

    Wilbrood,
    Wat een verhalen kerel, lijkt wel alsof je 100 jaar terug in de tijd gegaan bent. Blijft mooi en leuk om te lezen hoe je alles op je afkomt. Ook erg leuk dat de oer Hollandse appelflappen geïntroduceerd worden in het verre Tibet en wie weet wat er nog allemaal gaat volgen. Wilbert, succes daar en laat je een flappie ruiken.
    Groet,
    WIM

  • 19 Oktober 2010 - 15:30

    Toos:

    Ha!

    Goed om te ervaren dat alles wat we hier hebben niet oevral zo gewoon is....Bewust zijn van luxe -of niet- is ook een eyecatcher!
    Welterusten voor straks, en niet bang zijn!

    Liefs!

  • 20 Oktober 2010 - 09:05

    Arno & Eveline :

    Hi Wilbert, wat geweldig um te laeze was dich dao allemaol duis en mei maks, super huur! Weej winse dich nog vuul succes en we blieve dich volge. Kriege wal idderskier honger als we dien verslage laeze hihihi. Groetjes Arno Eveline en de kids

  • 20 Oktober 2010 - 10:24

    Regina:

    Iedere dag lees ik verhalen met mee.
    We blijven je volgen.
    Wat super dat je iedere dag schrijft dit is straks voor jezelf mooi naslagwerk.
    Vele groetjes van de Crientjes.

  • 20 Oktober 2010 - 11:10

    Ton:

    ha wilbert

    jong waat un oetdaging asse kieks wie desse dich dao mos behelpe kei good desse ut uberhaupt duis
    hald dich haoks ik kiek nog un paar kier op dien site

    groete ton

  • 20 Oktober 2010 - 11:49

    Ellen:

    Ha broertje,
    Het gaat goed met je volgens mij,helemaal in je element! Gisteren nog op de Eindstraat geweest, Suus gezien en de kiendjes, ome Theo, Nard en Joke. Natuurlijk nog over je gehad, hebben ow uurkes nie getoet?! Veel plezier maar weer, ik "reis"' met je mee.

    Liefs van Patrick en Ellen (kiendjes zijn bij oma, dan kan Anneke je weer SMS-en, dat is het eerste wat ze moet doen als oma Nellie haar weer ziet, mooi die twee samen aan de slag voor jou!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 57451

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: