Woensdag 27 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Woensdag 27 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Woensdag 27 Oktober 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

27 Oktober 2010 | China, Shigatse

Woensdag 27 Oktober 2010

Het is de eerste keer dat ik eigenlijk niet zo goed heb geslapen, ik weet wel waar het aan ligt maar daarover straks meer. Het is alweer 8:00 en blijf nog even liggen en start opnieuw het liedje wat ik elke morgen hoor, maar het komt dan meestal niet verder dan. de kins wachte, de kins haope ,de kins doeme det ut luk. Dan ben ik wakker en druk op oke om te bevestigen dat ik ook echt wakker ben. Maar vanmorgen heb ik de plaat eens helemaal beluisterd en ik moet zeggen (ut is ein toffe plaat um meij wakker te wuure) en zoals de meeste platen heeft deze ook zijn herinneringen .Maar nu ik deze tekst voor het eerst heb opgeschreven valt voor mij pas het kwartje hoe toevallig het soms kan zijn waarom je een plaat of iets anders kiest en je er achteraf pas achter komt dat het op dat moment bij je past ( ik weit ut ,toevalligheid besteit neet ) maar ik vindt het wel leuk hoe het ontstaat.(now begin maar met dien verhaol van d'n daag anders zit iedereen dadelik met traone inde auge.) Ik heb alweer mijn kaarsje op de tafel geplakt want de stroom viel alweer uit en daar heb je het weer (de kins wachte, de kins haope ,de kins doeme det ut luk) dat de stroom niet weer een keer uitvalt. Jullie weten ondertussen hoe ik mijn ochtend begint en deze begint dan ook weer het zelfde als alle andere. En toch vraag ik me af waarom ik vanacht niet zo goed kon slapen. Mike staat aan de deur en vraagt of hij nog iets voor me kan doen, ik heb wel een paar vragen, ik zou graag een keer in de klaslokalen willen kijken en zien hoe ze leren en eventueel een foto maken. We spreken af dat we na het middag eten naar de lokalen gaan. Om 9:30 ben ik bij de bakkerij en we beginnen met het programma van vandaag, ik vertel hun dat het nog maar drie dagen zijn dat we samen kunnen bakken, en dat vandaag en zaterdag alleen nog over zijn om nieuwe dingen te leren of hetgeen wat ze nog een keer willen oefenen nu kunnen maken. Ze willen nog een keer Puff Pastry maken, van dit bladerdeeg kun je van alles maken, zij kiezen voor Apple fleps, Mike's bread, dit zijn de hosties (ik heb nog neet ut goeje recep gevonden en daor hese ut waer, de kins wachte, de kins haope ,de kins doeme det ut luk) en Brown Baguettes. Morgen wordt alles gebakken voor vrijdag a.s .We maken 6 producten waarvan zij denken dat het verkoopt. Na het Middag eten heb ik dus met Mike afgesproken, ik ga eerst naar de bakkerij en zet daar de dames aan het werk en vertel hen dat ik binnen een half uurtje terug ben omdat ik foto's ga maken, daar heb je het weer. (de kins wachte, de kins haope ,de kins doeme det ut luk) en het lukte deze keer dus niet om op tijd terug te zijn Toen we bij de muziekles waren werd er op dat moment les gegeven aan drie leerlingen die een soort gitaar leerde spelen, de volgende klas was weven en brieën en hier waren ze bezig om een tapijt te maken, nadat we keuken hadden bezocht want dit hoort ook bij een onderdeel van de opleiding, zijn we verder gegaan en nu weet ik waarom ik vanacht niet zo goed heb kunnen slapen.
( Ik gaon eindelik op d'n hiep, op ein echt Tibetaans peerd en as ik mich urges op spits dan is ut waal peerdieje ik bin dan net ein bliej kind) we komen aan en de les is net begonnen er wordt bijna dagelijks les gegeven in paardrijden. Een medewerker die volkomen blind is vertrouwd het paard volkomen en je ziet dat deze twee een speciale band hebben. Mike vraagt of ik ook een keer mag rijden, geen probleem zegt onze paardeman. Maar eerst wordt er een kleine demonstratie gegeven galopperen in een kleine binnen bak. (ge kint allemaol waal ut motercrossen in ein ton op de kermis taege eine holte wand) het leek d'r een beetje op maar fantastisch om te zien hoe deze medewerker door de bak heen galopeerde. Later heb ik mijn rondje mogen maken over de boerderij (hielemaol in mien element met det peerd) en zoals ik al vaker zei de kins wachte, de kins haope ,de kins doeme det ut luk en dit was dan ook wat ik graag wilde deze reis. Na een uur te laat bij de bakkerij hebben we toch nog de producten afgekregen. En nu ga ik me klaar maken voor morgen want dan wordt er flink gebakken en de kins wachte, de kins haope ,de kins doeme det ut luk

Hiel veul groeten en leefs

Sjabrak 1 ? (det verhaol vertel ik morge waal )

  • 27 Oktober 2010 - 14:58

    Wim:

    Bakkert,
    Klinkt en ziet er weer allemaal goed uit. Mocht je even niets te doen hebben als je terug bent kan je nog altijd boeken gaan schrijven, (de kins wachte...enz) Leest lekker weg en geeft het gevoel dat ook wij daar zijn, ik ruik die paarden al, heerlijk...
    Mooi dat je weer goede producten hebt gebakken, moet een goed en voldaan gevoel geven. Hopelijk houden ze deze kwaliteit vast en bouwen het uit naar het broodje van ût Paerd!

    Groet,
    WIMPEL

  • 27 Oktober 2010 - 15:52

    Ans:

    Ha Wilbert! Inderdaad ein geweldig leedje met ein moeje teks die dök van toepassing is op iets waas se net hebs mei gemak. Jules is moandaag van d'n hip gevalle!! Hae haet now eine stieve poet. En noartuurlijk mot hae betale: vlaai veur beej de koffie in de gezellige kantien. Of hae die vlaai geit hoale beej Fleure of beej Jos is mich neet bekind, maar ik kan waal iets bedinke.....Succes met diene mik op de mert vriëdaag en nog ein paar leuke daag op de boerderie!
    Groetjes Jules,Ans & de blaage

  • 27 Oktober 2010 - 17:55

    Toos:

    Wauw Wilbert waat ein verhaol!
    Wis dich al det ze t talent hebs um te schrieve.....
    Nog effe en dan bisse neet mier den bekker oet Holt Blierick maar de schrievende bekker oet Tibet....klink toch ff anders.
    Geneet van de korte tied dae ze nog dao bis. Prachtig waat ze de minse dao hebs gelierd.
    Kump bruedje tang neet aan de orde of blief det now in Velde......
    Leefs

  • 27 Oktober 2010 - 19:03

    Suzan:

    Hej Wilbread.

    Kiek elken dag uut nor ow verhalen.
    Bin nie de ennige die viendt dat owwen tekst heerlijk weglest.

    Liefs Suuske

  • 27 Oktober 2010 - 19:51

    Sjabrak ???:

    Hiep hiep hiep, sjabrak 1 zit toch op unne hiep!!!!!!!!!!!

  • 27 Oktober 2010 - 21:40

    Jeannette:

    Wat een mooie gevlochten broodjes, daar mogen ze inderdaad trots op zijn.
    Je hebt gewacht en gehoopt op het paardrijden en dat is dus gelukt! Dit liedje zal je wel de rest van je leven blijven achtervolgen, bij alles wat je nog gaat doen.
    groetjes.

  • 27 Oktober 2010 - 22:32

    Nellie Theo:

    wilbert

    weel doeme morge det alles lukt met bakke en veur vriedaag enne hiele gooje verkoup

    groetjes


  • 28 Oktober 2010 - 12:12

    Sjabrak 10:

    Hallo Wilbert,

    ik vroeg me de hele tijd al af of het nog zou gaan gebeuren.. en daar is die dan, de foto met paard + sjabrak!
    Ook hartstikke mooi brood, lijkt bijna of Zwitserse Zopf!

    Tot gauw weer bij een palmpje (dat zul je je nu even echt niet voor kunnen stellen, maar ja, hier gaat het gewoon "gewoon" door ...)
    Groetjes,
    Sjabrak 10

  • 28 Oktober 2010 - 14:29

    El :

    Eindelijk op het paard. Wat zul je genoten hebben. Wilbert zoals ik de vorige keer al schreef, geweldig zoals jij kunt schrijven. Heerlijk om te lezen. Bak ze en veel succes. groetjes El en Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 57468

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: