Zondag 17 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Zondag 17 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Zondag 17 Oktober 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

17 Oktober 2010 | China, Shigatse

Zondag 17 Oktober 2010

Pfff... wat een dag, heerlijk uitgeslapen en de hele dag niets doen want er staat ook niets op het programma voor vandaag. Totdat Paul me om 7:30 wakker maakte omdat hij vertrok naar Lhasa om spullen te kopen voor de bakkerij. Er komt een nieuwe deeg machine en wat kleine spullen.
Nu ik wat langer hier ben en vaker met Paul en Mike kan praten krijg je een indruk hoe alles werkt en wat voor een druk en verantwoordelijkheid het met zich mee brengt om Braille whitout borders goed te runnen. Bijna continu komen er mails binnen van over de gehele wereld en worden er beslissingen gemaakt over de opleidingen van de kinderen, er gaan kinderen weg en er komen erbij, sponsors die vragen hebben en enorm veel papierwerk om alles officieel goed geregeld te krijgen. Het is een echt bedrijf maar dan zonder commercieel belang, petje af. Ik vroeg aan Mike of we vandaag iets specials moesten doen, hij zei vandaag is het zondag en er gebeurt niet zoveel dus rustig aan. Alleen komen er 4 artsen uit Shigatse die cheese willen kopen. Om ongeveer half drie kwamen ze op de boerderij aan. 1 arts uit Roemenië, 2 uit Italië en 1 uit Frankrijk, samen met 1 Jezuïet uit Canada en eine Bekker oet Holt-Blierick.en fraai gezelschap. En daar zit je dan.., met je houtjes touwtjes Engels, maar gelukkig toen de franse arts begon te praten was ik snel gerustgesteld ze had het typische accent van inspector Clousou, en werdt het een gezellige middag. In een korte tijd ontmoet je veel verschillende mensen en dat is wat deze reis ook zo speciaal maakt. Omdat ik vandaag meer tijd had kon ik rustig over de boerderij lopen, alleen jammer dat het weer niet zo goed was, het heeft vannacht behoorlijk geregend en er was sneeuw gevallen op de bergen rondom de boerderij (op 4400 meter hoogte) gelukkig in de middag klaarde het op en ben ik voor het eerst op zoek gegaan naar de drie paarden die hier vrij over de boerderij lopen. Ze zijn nog een beetje schuw maar ik probeer er wel contact mee te maken (want ik zal toch eine kier op die peerd gaon rieeje wie dan auk) verder is er een prachtige vogel de hopbird of zoiets die ik op de foto heb vastgelegd.
Nog even suiker gehaald bij het dorpje vlak in de buurt samen met Mike.( en de eigenaren samen op de foto) Vannacht de eerste nacht bijna alleen in dit groete hoes, ik ben benieuwd...

Veel liefs

Wilbert.

  • 17 Oktober 2010 - 13:29

    El Van Ton:

    Hoi Wilbert,

    Ik heb gisteren pas de site doorgekregen van Wil. Dus ik ben nu aan het lezen geslagen. Wat geweldig allemaal. En wat een mooie foto's. Ik heb nog niet alles doorgenomen. Maar wat ik tot nu toe gelezen en gezien heb, geweldig.Ik kan me voorstellen dat je graag op dat peerd wilt. Wat mooi.Wilbert geniet ervan en werk ze, zou ik zeggen. Ik ga verder met lezen. Hou je goed en tot schrijfs. Veel liefs van El

  • 17 Oktober 2010 - 15:08

    Bo :

    heeeeeeerlijk die verkesneuze, ik waas mich net lekker un suupke aan ut eate en heb ut bijna loate stoan haha. ik dacht det ut krakelingen waren met chocola. Wat un gave foto's en leuke verslagen! Ik mis dien grapjes wal, als we weer samen deje spanne teage mam. Nou mot ik det allein doon maar det kump neet echt euver haha..nog tips als die leet te neule? (A)
    neaa maar heeej verlup alles prima, ik laup 'Bijna' elke daag met de hond en we vermaken os heej prima met os dreeje!!!
    nog huuuul vuul plezeer & tot op skype.
    Dieke kussss xxxxxxxx
    Dien Dochtertje

  • 17 Oktober 2010 - 16:02

    Toos:

    Och Wilbert....
    Dich bis toch niet bang in t bijna laege hoes....
    Dien bewaaringelke steit vlak naeve dich.
    Pak t maar stevig vas!

  • 17 Oktober 2010 - 17:42

    Jeannette:

    Hoi, ben ik weer.
    Wat weer een prachtige foto's. Er is inderdaad misschien wel een fotograaf aan je verloren gegaan. Maar je weet maar nooit!
    Ook het echtpaar op de foto, geweldig. Was dat hun winkel waar ze in staan? Dora is er niets tegen. Wat heb je al veel mensen ontmoet, je kunt straks wel een boek gaan schrijven over deze belevenis. Groetjes!!

  • 17 Oktober 2010 - 18:25

    Suzan:

    Hej Wilbread.
    Hier dien nichtje oet Woerden.
    Man,man wat fantastisch en uniek dat ge dees ervaring mugt beleve.
    Bin wel trots op ow huur!
    Veul groete an mien bruur wor?!
    Liefs Suuske.

  • 17 Oktober 2010 - 19:16

    Marij:

    Heej Wilbert, ik heb net alle verslagen en foto's in één stuk doorgelezen, (kreeg weer flarden van onze reis door) en heb echt genoten. Wat super voor ons dat je het zo gedetailleerd opschrijft en leuk voor jou als je thuis bent, denk ik. Als je het zo opschrijft maak je het zelf ook nog een keer heel bewust mee, toppie. Ik zit helemaal in je reisverslag en vind het prachtig te zien hoe te ervan geniet! Op een of andere manier vind ik je daar ook passen ha ha maar dan wel tijdelijk hoor!! Ik heb een goede week in Denver gehad, lag deze week erg achter met alles vandaar dat ik nu heerlijk met kaas en wijnte en laptop 'op slup' tijd voor jou neem.
    Heej Wilbert, carpe diem met yakthee en varkensneuzen!! Welterusten (jij slaapt hoop ik heerlijk, droom je trouwens nu op zn tibetaans??)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 57461

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: