Zaterdag 9 oktober 2010 - Reisverslag uit Lhasa, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Zaterdag 9 oktober 2010 - Reisverslag uit Lhasa, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Zaterdag 9 oktober 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

09 Oktober 2010 | China, Lhasa

Zaterdag 9 oktober

Voor de eerste keer ontbeten in het hotel, prima geregeld en zeer vriendelijke mensen. Ik heb met Kyila afgesproken om te gaan kijken bij de school. Ze heeft me aan veel mensen voorgesteld en me een rondleiding gegeven, mooi om te zien wat Paul en Sabriye hebben bereikt en waar ze het voor doen. We zijn naar Paul zijn kantoor gegaan en hebben daar de beroemde yak thee gedronken een mix van boter met water en dat laten pruttelen Kyila begon al te lachen toen de thee werd ingeschonken ik wil niet zeggen yakie maar een tweede bakkie heb ik vriendelijk afgeslagen. Ondertussen kwamen er bezoekers binnen die Kyila te woord stond ,deze mensen kwamen uit Australië en Engeland en kenden het project en wilde graag een donatie overhandigen. Het blijkt dat er meer bezoekers komen die hebben gehoord van het project en willen dan graag een donatie brengen dit is dan ook noodzakelijk om de school te laten voortbestaan ,aan Kyila te merken vond ze dit geen enkel probleem en vol trots vertelde ze over haar school waar ze werkt als lerares. Ze vertelde ook over haar eigen project waar ze mee bezig is. Op de boerderij waar ik naar toe ga begint ze een Kindergarten het is trouwens ongelofelijk hoe zelfstandig ze zijn en alles doen als of ze kunnen zien. Wanneer ze de Kindergarten heeft gerealiseerd wil ze wereld wijd gaan werken met en voor de blinden. Na het bezoek zijn we gaan eten bij snowland een favoriete plaats waar ze vaak gaan eten,de eigenaren hebben speciaal voor hun een braille menukaart gemaakt. Op de terugweg heb ik nog wat foto gemaakt prachtige mensen in originele kleding en zoveel verschillende mensen, ik verheug me erop dat Paul komt zodat ik nog meer van de achtergronden te weten kom. Ik kan me redden met mijn houtjes touwtjes engels maar iemand met je eigen dialect praat toch wat gemakkelijker. Ik heb die middag nog veel geslapen en veel water gedronken dit wordt je geadviseerd om niet last te krijgen van de hoogte. Na het avond eten zit ik weer in mijn luxe hotel kamer en ben benieuwd wat de dag morgen gaat brengen .

Hiel veul groete vanaaf ut daak van de waereld

Wilbert

  • 09 Oktober 2010 - 16:16

    Die V.d. Luuschwaeg:

    tashi déle

    as ik dit laes dan kriebelt ut net wie met Nicole in Thailand alweer ein jaor geleeje, dus geniet der van want ut is weer zoe um, maar genaete det duisse al en de wuurs gaod verwind dao!!en dan te dinke det waosse eigenlik veur bis gegaon nog mot beginne en dit is al allemaol te gek!! en as Nicole huurt det der ein kindergarten opgestart wuurd dan motte we gaon oppasse want anders mot ut dalik auk beej Ger gaon euvernachte.....Drink dig nog ein fleske water zoe desse naet krank wuurs, dan drinke weej vanaovend ein pilske op dien reis en zette der alvast eine kald veur asse truuk kumps!!en noow op zien holt bliericks DE GROETJES

  • 10 Oktober 2010 - 06:38

    Silricky:

    Elke kier weer leuk um te leeze!
    Wilbert dich zulle de auge wal ope zien gegoan wie des dich in braille de menu kaart veur dich kreegs!

    Groetjes oet Velde...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 57471

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: