Vrijdag 8 Oktober 2010 - Reisverslag uit Lhasa, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 Oktober 2010 - Reisverslag uit Lhasa, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 Oktober 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

08 Oktober 2010 | China, Lhasa

Vrijdag 8 Oktober 2010

Redelijk goed geslapen maar toch ben ik een beetje gespannen of ik wel naar Tibet kan vliegen.
Om 5:30 heb ik Mathew wakker gemaakt en hij is met mij naar buiten gegaan om een taxi te regelen.
Er stond er een voor de deur maar het zag ernaar uit dat deze de slaap nog niet uit had, toen we op de raam klopte werd hij wakker op de achterbank en liet weten dat we hem met rust moesten laten .
De volgende taxi heeft mij toen op tijd naar het vliegveld gebracht waar ik in kon checken.
De eerste keer dat ze naar mijn reden vroegen waarom ik naar Tibet ging, maar goed dat ik de juiste papieren bij me had. Ik moest door de douane voor controle. Ik was aan de beurt en werd weg gestuurd dan maar naar de volgende rij ik wist bij god niet waar ik moest zijn. Totdat ik ook in de
2 rij werd geweigerd verdomme wat doe ik fout de volgende rij dan maar. Deze bleek ook niet goed totdat een vrouw me duidelijk maakte dat er een speciale rij was voor Tibet. Maar langzaam kreeg ik het toch wel benauwd ik had nog ongeveer 10 min voor dat het vliegtuig vertrok. Gelukkig ging het door de controle snel maar ik moest nog wel wat water kopen en dan vliegensvlug naar de gate gelukkig 2 min voor tijd zat ik in het vliegtuig. De reis ging prima, we maakten een tussenstop waar we eruit mochten ik heb daar wat water en brood gekocht. Na ongeveer 6 uur ben ik geland in Lhasa.Daar stonden Kyrila me op te wachten dit is een van de blinde mensen die bij Paul werken ik werd verwelkomt en kreeg witte sjaal om en voelde me daardoor zeer vereerd. Met een busje zijn we een uur onderweg geweest om in Lhasa te komen en weet nu ik precies hoe daar wordt gereden. Na het inchecken in het hotel ben ik even gaan slapen en afgesproken met Kyrila om te gaan eten.
Vreemd om dan eeneens in Tibet te zien en hun levensstijl te zien. nog wat water kopen en dan naar bed. Paul belde nog op en vertelde me dat hij zondag komt.

Groeten Wilbert

  • 08 Oktober 2010 - 14:02

    Hans G:

    broed lekker in China??
    Alsze dao zoevuul oet geis aete,dan haet de chinees heej eine klant verlaore,dink ik!
    geneet!!
    groetjes Hans

  • 08 Oktober 2010 - 14:32

    Marion:

    Nou, det waas dus weer op het nippertje, maar de bis aangekomme gelukkig.
    Kins se now en bietje beejkomme van alles. Groetjes

  • 08 Oktober 2010 - 15:34

    'Jeannette:

    Wat kun je veel mee maken in 2 dagen tijd!
    Maar je bent er. Ben benieuwd naar de eerste foto's. Leuk om je zo te volgen, tot het volgende verslag!

  • 08 Oktober 2010 - 16:18

    Ellen:

    Nou, spannend hoor... Op het moment dat jij op Schiphol de lucht in ging, stond Frank hier voor de deur, prachtig! Je krijgt de groeten van hem! En een kusje uit Luxemburg van mam, heeft een gezellig reisje. Veel plezier, hald ow goed, liefs van ôs

  • 08 Oktober 2010 - 16:23

    Marieke En Anneke:

    lieve Wilbert,
    hoe is alles nu daar?
    kunnen de tibetanen een beetje broodbakken??
    Hopelijk gaat alles goed

    -X- Anneke En Marieke

    ik word morgen 8 jaar!

  • 08 Oktober 2010 - 16:49

    Nellie En Theo:

    fijn dat je t net gered hebt met t vliegtuig ik zou stront zenuwachtig zijn geweest. Leuk om elke dag wat te lezen.
    Heb niet veel tijd we gaan naar de verjaardag van Martijn
    Groetjes Nellie Theo en Ellen

  • 08 Oktober 2010 - 17:53

    Wimpel:

    Wibson,
    Prachtig hé die bevolking daar. Echt een andere wereld en zoals je schrijft, niet te bevatten. Geweldig dat je even de sfeer van Peking hebt kunnen opsnuiven. Ruiktnaar meer zo te lezen.
    Succes met je broodjes en laat ze maar eens kennis maken met het broodje van de Tang...
    Sambal by?
    Groete
    WImpel

  • 08 Oktober 2010 - 19:44

    Silricky:

    Ha Wilbert,
    Ik heb net dien vrouw gebeld en huur desse now in Lhasa in bed lees um beej te komme. Neem alle tied um aan die enorme huugte te wenne, en drink good water!
    Zondaag dien neefke ontmoete, det zal wal hiel speciaal zien neem ik aan!
    Bekkerie de Meule liek now natuurlijk al ein iewigheid van dich vandaan do op ut daak van de Wereld.
    Wilbert succes, en geniet van alle indrukwekkende taferelen.
    Dink aan mich zo gauw asse de ierste geur van ranzige Yakboterthee onder de neus hebs!
    Groetjes Ricky en Silvia xxx

  • 08 Oktober 2010 - 20:41

    Wim:

    Hallo Wilbert,

    Ut waas dus op ut nippertje das in ut vleigtuig zoets.
    dinkderaan des se veul water drinks met die iele log do bove.
    ich hub met timo motte wandelen omdets dich um via skype harstikke geks hebs gemak wies se um zoegs.
    geniet der van en baks se dao bruin(de tangbroejes)

    ich zeen dich wal weer ens via skype of heur ut wal via dien vreuke, en hald ut wal beej via dees site

    gr wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 57443

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: