Donderdag 28 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Donderdag 28 Oktober 2010 - Reisverslag uit Shigatse, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Donderdag 28 Oktober 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

28 Oktober 2010 | China, Shigatse

Donderdag 28Oktober 2010

Het is nu al de derde keer al dat ik alle 10 regels die ik had opgeschreven heb gewist, het is gek maar ik heb nog zoveel te vertellen maar het lukt op een of ander manier om een begin te maken.
Ik heb dit trouwens bij elk verslag gehad en voor ik het weet is er weer een A 4 tje vol. Dus ik begin maar bij het begin, vandaag zal er volop gewerkt moeten worden om de producten klaar te krijgen voor morgen, Wanneer we beginnen merk ik dat de dames een beetje afwezig zijn en ik heb het idee dat ik een beetje op moet letten dat we de geplande producten ook werkelijk voor 19:00 af hebben.
Ik begin zelf met het bakken van de waffels (ik gisteren al ein vermoede det ik det vandaag neet mos gaon daon want die gaon mich plekke vandaag dach ik gisteren ??) en zo was het ook. Wanneer in het begin van het waffel bakken er een blijft plakken dan blijf je het hele recept klojojen om het gebakken te krijgen (ik woel ut ein van de maedjes laote doan, dan waas ik nog effe ein rundje gaon rieje) maar al met al viel het reuze mee. Maar terwijl ik met de waffels bezig was, dacht ik moet even ingrijpen anders (zien we met sintermerte nog neet klaor) ze waren druk bezig om vanalles te bespreken en de mobile werd aangezet voor een heerlijke Tibetaanse smartlap, en onder het afwegen werd er rustig een glaasje thee ingeschonken. Ik betrapte me er op dat ik het graag naar mijn idee wilde regelen en voelde weer de spanning van, we moeten het goed doen of anders niet. Opeens was ik weer (d'n bekker van vreuger) het is gek, er gaat dan een bij mij een bakkers knopje om die dan graag voor de kwaliteit gaat en daar ook heel serieus mee omgaat. Ik heb hen toch duidelijk gemaakt dat we eerst de broodjes moesten afwegen, opbollen en onder (ein deake motte legge anders kriege ze ein kald vuutje) en daarna de thee aan de beurt was, en dat begrepen ze gelukkig ook totdat ze bijna een uur niets meer zeiden en er bij de dames tranen kwamen, Ho....nu moest ik toch even ingrijpen en heb een paar zakdoekjes gepakt en ik voelde me natuurlijk schuldig. Maar wat was de eigenlijke reden, we waren aan het bakken met nieuwe blikken van blauwstaal, en als je er de eerste keer mee gaat bakken dan komt er een (walm vreej, ut liek dan waal of de hiele bekkerie in de fik steit) en dit sloeg de dames op de ogen. Ik heb hen vriendelijk naar buiten gebracht en een kopje thee aangeboden (zoe bin ik dan auk waer) en om precies 19:30 waren we klaar met bakken en al zeg ik het zelf het zag er perfect uit,morgen vroeg vertrekken we om 7:30 naar Shigate naar de markt. Ik ben benieuwd.

Hiel veul groete

Wilbert.

  • 28 Oktober 2010 - 15:52

    Ellen:

    Dag broertje,
    Jullie baksels zien er prima uit, hoop dat het goed verkoopt, daar doe je dit tenslotte allemaal voor! De megjes mogen trots zijn op hun resultaten, volgens mij hebben jullie samen veel bereikt. Ze lijken me erg aardig, zou er graag eens mee babbelen. Leuk hoe je vertelt over de kriebels die er toch komen als er niet serieus genoeg gewerkt wordt, ik herken ook "Piet de bakker"..!
    Slaop lekker en toi toi morgen.
    Liefs, Ellen

  • 28 Oktober 2010 - 19:35

    Jeannette:

    Ha wilbert, ik weet niet of je dit nog leest voordat jullie naar de markt gaan. Maar in elk geval heel veel succes. Ik hoop dat jullie goed verkopen!

  • 28 Oktober 2010 - 19:53

    Nellie :

    hoi wilbert

    jouw gedeelte is gelukt en nu maar hopen dat er veel kopers zijn.veeeel succes

  • 28 Oktober 2010 - 20:22

    Tineke&John:

    Even een korte reactie van ons. Welk een geweldige, unieke, dankbare en indrukwekkende ervaring. Een levensles pur-sang die je voortaan altijd met je mee zult dragen. Wij hopen je gauw naar terugkomst samen met Wil te ontmoeten om je te zien en je verhaal te horen. Geniet nog lekker van de finale van je verblijf op het dak van de wereld. Steek nach mar en paar kerskes op want dich bis inderdaat verekte dich beej veul van os die liefelik neet meer beej os zien. Groetjes, John en ok van Tien

  • 29 Oktober 2010 - 01:41

    Saaida En Co:

    hey Boeman!! Wel een beetje aardig blijven voor jouw meisjes daar he! Heel veel succes op de markt en we denken aan jou De broodjes zien er goed uit, hier in Nepal watertanden we ervan!!Accepteer ons even als vriend bij jouw profiel!

  • 29 Oktober 2010 - 11:31

    Silricky:

    SUCCES, OP DE MERT!!!
    We zulle doeme...

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 57437

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: