Maandag 11 Oktober 2010 - Reisverslag uit Lhasa, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Maandag 11 Oktober 2010 - Reisverslag uit Lhasa, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Maandag 11 Oktober 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

11 Oktober 2010 | China, Lhasa

Maandag 11 oktober 2010

Vandaag vroeg begonnen bij Paul op school.Om tien uur hadden we een afspraak bij de T.D.P.F.,bij deze organisatie moeten Paul zich melden om dingen geregeld te krijgen die betrekking hebben tot de school en kinderen. Bij de President van de T.D.P.F heeft Paul een aantal zaken geregeld en hij heeft mij aan hem voorgesteld want hij is ook diegene die voor mij de werkvergunning heeft geregeld , later mocht ik met de President op de foto. Na ons bezoek hebben we Kyila naar de school gebracht en zijn wij zelf verder gegaan om spullen te kopen die ik wellicht nodig zou kunnen hebben in de bakkerij. Na een aantal spullen te hebben gekocht zijn we verder gegaan naar een grote bazaar waar vanalles te koop is. Toen Paul vroeg of ik een pak nodig had ik begon ik te lachen en zei ik draag nooit en pak maar hij wilde me wel laten zien welke pakken je kon krijgen en bij de eerste kraam zijn we gaan kijken en uiteraard voor de grap een pak gepast, nou dat leek me wel wat Ik heb er een gekocht een strak pakkie met broek, kleerhanger en opbergzak voor de prijs van € 27:00 misschien een miskoop maar wie weet!! Onderweg merkte Paul dat de auto naar rechts trok wanneer het stuur recht stond. Paul vertrouwde het niet en we besloten even naar een garage te gaan onderweg heeft Paul me veel van Lhasa laten zien .Bij de eerste garage konden ze ons niet helpen om de auto uit te lijnen, later kwamen we terecht bij een mega- garage plaats waar alle plaatselijke monteurs een plek hadden om te werken, een gekkenhuis maar de auto was gelukkig na een uurtje klaar. Terug op school ben ik naar de eigenaar van een restaurant gegaan om te iets te vragen over de grondstoffen die je hier kunt krijgen,en of we die nog moesten gaan kopen. Gelukkig zijn bijna alle grondstoffen al aanwezig op de boerderij waar we morgen vroeg naar toe gaan,ondertussen had Paul nog veel geregeld en heeft hij me veel laten zien over het project. Later vanavond zijn we gaan eten en na afloop ben ik nog even naar de kaper gegaan een heel aparte ervaring en de foto's laten zien waarom. Dit was mijn maandag ik probeer het nog op de site te plaatsen maar deze werkt niet goed,dus het is even wachten totdat ik op de boerderij ben.

Heel veel groeten


Wilbert

  • 11 Oktober 2010 - 15:53

    Ellen&Anneke:

    Ha wilbert,
    Hopelijk is het pak inderdaad geen miskoop:P
    maar wel goedkoop zeg!
    hoe gaat het nu in Tibet?
    hopelijk alles oké

    Groetjes Ellen en Anneke

    p.s. de groetjes aan paul!

  • 11 Oktober 2010 - 16:28

    Cuytjes:

    Ha vrind,

    hiel erg fijn um dich zoewe te meuge volge!!

    DankuhxxArthur en sil

  • 11 Oktober 2010 - 17:28

    Joke Kronenberg:

    Ha Wilbert,
    Fantastisch om alles te lezen. Ook het filmpje hoor....Geniet er maar van. Voordat je het weet, zit je weer thuis!!!!
    Liefs uit Overloon
    Nard, Luc, Milou en Joke

  • 11 Oktober 2010 - 18:19

    De Swinkeltjes:

    noow huur um ens vruug begonne, um 10.00 aor eine aafspraok, volgus mig bisse ut egte vruug werke beej de meule dan al waer vergaete, maar wat zien det dao veur sgatjes op de foto (bedoel de kiendjes), maar weej zien auk waal beniejd nao det sgatje in det strak pekske. En hebse meneer de president auk verteld dat hae met eine ald prins noow op de foto steit!!Zien beniejd wie straks ut ierste mikske en weufelke dao geit smake, we volge dig elke daag met plezaer .Groetjes en geniet der van!!

  • 11 Oktober 2010 - 20:26

    Hansie:

    det waord auk ens tied desse nao de kapper gings!!
    Coupe tibetaanse monnik???
    En dan met ein strak pak teruuk komme...ut mot neet gekker waere!!
    groetjes van mich

  • 11 Oktober 2010 - 20:31

    Nellie En Theo:

    hoi Wilbert
    Kapper en strak pekske kinne we dich straks nog terug? Kiek elke daag oet noa dien verslaag.
    Natuurlik is ales interssant maar t liek mich moeilijk um allemoal vaan die blinde schatjes te zeen.
    tot morge Nellie

  • 12 Oktober 2010 - 10:41

    Jeannette:

    Dat ze je nou helemaal naar Tibet moeten sturen om je in een pak te krijgen!! Hoe is het om al deze blinde kinderen te zien? Het doet je al wat om alleen de foto's te zien.Groetjes!

  • 12 Oktober 2010 - 11:49

    Nellie :

    Prachtige verslagen
    zit naast anneke naar de leuke verslagen te kijken geniet ervan!
    en zie dees dag waal weer be will
    hoe het allemaal verlopen is

    Geniet van alles want het is zo weer voor bij!

    GRoetjes Anneke en ik
    :)

  • 15 Oktober 2010 - 13:33

    Peter En Jose Peters:

    Hoi Wilbert, ik heb van je moeder gehoord, dat je in Tibet zit.
    Dit is toch een geweldige ervaring, heel wat anders als in de bakkerij in Hout-Blerick.
    Het zal toch allemaal wel even wennen zijn,maar dit nemen ze je niet meer af.
    Ik heb de foto's gezien, en schitterend.
    Wij wensen je heel veel succes daar in dat verre Tibet.
    groetjes Peter en Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 57472

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: