Maandag 1 November 2010 - Reisverslag uit Lhasa, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Maandag 1 November 2010 - Reisverslag uit Lhasa, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Maandag 1 November 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

01 November 2010 | China, Lhasa

Maandag 1 Nov 2010

Mijn eerste nacht in Lhasa, na nog een heerlijke douche gisterenavond,heb ik vannacht goed geslapen. Ik slaap nu op 4 hoog en op deze etage is ook een zaal met een balkon die uitkijkt over de stad. Tijdens de eerste dagen heb ik hier ook gestaan en een panorama foto gemaakt, maar het was me toen niet opgevallen wat me gisteren wel duidelijk werd. Mike was klaar om te gaan eten en we besloten nog even vanaf het dak over Lhasa te kijken. Hij vertelde dat er op een berg in de verte, hij nog mee heeft geholpen om een kabel met Tibetaanse vlaggen tussen 2 berg toppen te spannen De monniken vroegen dit hem toen hij daar was ter herinnering aan John. Terwijl we aan het praten waren vertelde hij dat hij de Potala van hieruit wel erg mooi vond en dat deze elke avond verlicht was tot 22:00. Ik keek een beetje verbaasd (wie eine boetsauto) en vertelde dat ik wel een paar foto's had gemaakt en dat ik met Paul wel daar was geweest, maar dat de Potala van hier uit te zien was dat wist ik niet. Hij moest wel lachen (wie scheel kins se zien ) vanaf het hotel heb je een eerste klas uitzicht op het meeste beroemde klooster van Tibet. (en ik kiek d'r gewoon naeve haer) Na het eten hebben we dan ook nog buiten gezeten met een Duvel, wanneer Mike hier is drinkt hij altijd een Duvel, want dit bier is niet in Shigatse te krijgen. En onder het genot van dit duveltje hebben we vanaf het balkon genoten van de volop verlichte Potala. Om 9:00 begon ik aan mijn ontbijt en wat me meteen opviel was dat het stil was in de eetzaal, zat ik daar in mijn uppie te eten, de manager bediende me vriendelijk en begon meteen een gesprek. Na een tijd schoof hij een stoel bij om eens gezellig te gaan praten, ook een medewerker kwam erbij en later ook een gids die aan wachten was op een groep mensen.(zit ik daor met mien, sneeke wit ,sneeke broen en ein potje jam) nadat ik klaar was heb ik Paul nog gevraagd om de foto te branden, ik kan geen foto's meer nemen want mijn kaart van het fototoestel is vol, ook op de computer is het niet meer mogelijk om ze op te slaan ,en mijn usb stick is ook bijna vol. Paul wilde dit wel even voor me doen. Na bijna drie uur te hebben gewacht was het eindelijk gebeurd. Tijdens het bekijken en sorteren van de foto's, werd Paul door Kyilla gevraagd om een paar bezoekers uit Amerika te woord te staan, na bijna een uurtje te hebben gewacht kwam hij terug.(dit waas d'n tiet wel weerd, zei hae toen hae zich verontschuldigde ) het was een groep Amerikanen die Paul al kende en zij hadden een paar vrienden meegenomen,. Paul stelde zich voor en zei tegen iemand uit de groep, hebben wij elkaar niet al een keer ontmoet? Waarop de man vriendelijk zei dat dat niet mogelijk was, maar Paul hield vol, en toch ken ik u ergens van (waat bliek is ut eine bekinde film acteur: Peter coyote) hij heeft in meer dan 120 films gespeeld, en daar kende Paul hem dus van. Deze groep was zeer enthousiast en hebben hun hulp aangeboden. Zo ging het dus de hele tijd door, veel telefoon, veel mail en ook veel mensen die voorbij kwamen. Om ongeveer 15:00 ben ik naar mijn hotel gegaan en ik ben begonnen met lezen van een boek waar ik graag het einde van wil weten voordat ik vrijdag thuis ben. Ik vond het wel lekker om het vandaag rustig aan te doen, het weer was voor de eerste keer slecht, het regende niet maar het was bewolkt en daardoor koud, morgen wordt het weer beter en ik ga dan een monastary bezichtigen. Paul kon vandaag helaas niet mee uit eten, dus hebben Mike en ik pizza gegeten, ook een keertje lekker. Ik ga op tijd naar bed en ik weet dat er nu een tijdverschil is van 7 uur, het is toch vreemd dat ik ga slapen en het voor jullie pas middag is.

Hiel veul leefs vanoet Lhasa

Shoo-ah

Wilbert.

  • 01 November 2010 - 14:19

    Cuytje:

    welteruste leeve wilbert..

    xxSil

  • 01 November 2010 - 14:46

    WIMPEL:

    Wilbert,
    de foto's zou je kunnen uploaden naar een hotmail account, je kan ze daar opslaan zodat je weer ruimte hebt op je lappie of fototoestel.
    Probeer het eens met één foto, lukt dat kan je er meerdere selecteren!

    Succes.
    PS
    Brilletje vergeten...

    Groet,
    WIM

  • 01 November 2010 - 18:18

    Will:

    Ha leeve schat,
    Nog efkes en dan zitte we weer langs elkaar op de bank en hoof ik neet mier elke daag te winkele,lunche,beej andere op de koffie,bioscoopje,oetaete etc etc. Ut waar wat det betref zwaor hmhmhm.Weej kinne dalijk gewoen same gezellig de tuin doon,Poetse,koke,boodschappe en de was doon. Ik verheug mig der al enorm op ,ik hoop dig auk. Geneet nog lekker de letste daag en let op de foto asse op schiphol aan kumps.

    Dieke kus xxxxxxx

  • 01 November 2010 - 18:48

    Jeannette:

    Goedemorgen wilbert, lekker geslapen? Een gek idee inderdaad als je om ong. 19.30 uur achter de computer zit, en jij dan lekker in je bed ligt.
    Zal wel wennen zijn, niet meer op de boerderij. Zo kun je langzaam weer wennen aan een beetje luxe.

  • 01 November 2010 - 21:40

    Swinkeltjes:

    ongeluifelik det ut der noow beina opzit.Super wasse dao allemaol veur die minse beteikent hebs,Tibetaanse mik met ein hout-bliericks tintje. en asse die lep vleis zuus, dan is der veur Leike misgien auk nog waal werk aan de winkel (ein Tibetaans spareribke um zoe lekker op te zoebele), noow snap ik auk waorum desse letst aan dig zoe zaots te kratsen haha wat zal dae douche weer heerlik zien gewaes. de zals waal weer eg motte winne asse dalik weer in dien huuske op de hoverhofweg bis, maar waal fein desse dien vruike en kids weer in de erm kins sloete,De zals tog waal diene blouse en sjiek pekske aan hebbe asse lands op Schiphol??? Nog vuul plezaer de letste daag, geniet der van, want ut is dalik met de rust gedaon, ik zoag net al, same kaoke, de was daon, baodsgappe enz, maar as ut eg te gek wuurd met WILL dan wetse waose tereg kins.en al haet ut nieje sleuj en hebs" dig genne sleutel, kin naet naor hoes" Wim haet der nog ein agter gehalde.

    de groeten en nogmaals TOPPIE!!!

  • 01 November 2010 - 21:46

    Nellie:

    hoi wilbert

    nog gauw effe lezen want ik wil niets overslaan.wat kun jij een lang stuk schrijven over een rustige dag waarop je niets gedaan hebt.
    groetjes nellie
    p.s. theo heeftvannacht om half 4 hans en gertie naar dusseldorf gebracht het wordt bijna een gewoonte om snachts te taxien, ze zijn goed aangekomen op de canarische eilanden.
    hoie

  • 01 November 2010 - 21:46

    Nellie:

    hoi wilbert

    nog gauw effe lezen want ik wil niets overslaan.wat kun jij een lang stuk schrijven over een rustige dag waarop je niets gedaan hebt.
    groetjes nellie
    p.s. theo heeftvannacht om half 4 hans en gertie naar dusseldorf gebracht het wordt bijna een gewoonte om snachts te taxien, ze zijn goed aangekomen op de canarische eilanden.
    hoie

  • 01 November 2010 - 23:16

    Karin:

    Ha Wilbert,

    Ik heb zojuist je hele reisverslag in een keer gelezen. Ben erg onder de indruk van je verhalen, prachtige foto's en belevenissen. Dit lijkt me een life-changing ervaring voor je.

    Prettige terugreis en tot ziens in het Hout-Blerickse.

    Karin Dumont

  • 02 November 2010 - 08:38

    Marij:

    Hai Wilbert, krijg er al een beetje de zenuwen van dat je dat alles over een paar daagjes los gaat laten (en wij niet meer dagelijks aan je lippen kunnen hangen met lezen van je verslag) maar gelukkig schijnt hier ook de zon heel hard voor je:)
    Zou trouwens leuk zijn als je hier ook gewoon je verslag van de dag blijft doen, je hebt nu al vele trouwe lezers! Dikke knuffel, Marij

  • 02 November 2010 - 11:20

    Regina:

    wilbert geniet er nog van de laatste dagen.
    goede vlucht terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 57421

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: