Donderdag 7 Oktober 2010 - Reisverslag uit Lhasa, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu Donderdag 7 Oktober 2010 - Reisverslag uit Lhasa, China van Wilbert Rutten - WaarBenJij.nu

Donderdag 7 Oktober 2010

Door: tibetbakery Wilbert.

Blijf op de hoogte en volg Wilbert

08 Oktober 2010 | China, Lhasa

Donderdag 7 oktober 2010

Terwijl ik lekker uit de douche kom en bezig ben om de dag op te schrijven realiseer ik me dat ik
in een totaal andere wereld terecht ben gekomen.
De vlucht alleen al, ik stap in en kom terecht achterin in het vliegtuig, voorin zijn trouwens prachtige plaatsen, maar niet klagen het is maar voor 10 uur ik kom te zitten tussen een chinees meisje en twee brazilianen de vlucht gaat perfect we krijgen 2 keer noedels te eten dit is zeker om vast te wennen het smaakt prima en de rest van de tijd heb ik veel geslapen en tot in den treuren een chinese vecht film en een amerikaanse dans film bekeken.
Ik wordt opgewacht op het vliegveld van Peking door Mathew een zeer vriendelijke amerikaan uit Ihowa hij vertelt honderd uit als we in de taxi naar zijn huis gaan. Hij zit in de financiele wereld samen zijn vrouw An Ling werken ze en leven daar in een beveiligde diplomaten compound..
Hij vraagt of ik de verboden stad wil zien dan kunnen we dit met de fiets. Oké doen we, zo gezegd zo gedaan en ik op een dames fiets door de drukte van Peking.
Niet voor te stellen hoeveel volk er op de been is, nu is het de vakantie periode en het krioelt er van de mensen. Indrukwekkend en prachtig er hangt mist of smog over de stad waardoor alles grauw is maar dat vindt d'n deze niet erg. Ondertussen veel foto's gemaakt en ook nog even wat zaken geregeld als ik langs een enorme foto van Mao rijd Mathew heeft veel verteld over de stad totdat ik hem kwijt was, nou daar sta je dan met je dames fietsje midden op het plein voor de verboden stad. Nog even een paar foto's gemaakt maar dan toch maar even bellen uiteindelijk stond hij achter bij het plein op me te wachten An Ling heeft een gepofte maiskolf gekocht en Mathew tickets om in de verboden stad in te gaan,. Enorm groot en niet te bevatten hoe mooi.
Na het bezoek (ondertussen nog mensen uit Heerlen tegen gekomen die kwamen uit Tibet en waren bij Paul geweest. Ik krijg er steeds meer zin in. Mathew vertelde ook dat het op de boerderij was geweest het moet prachtig zijn en vol van rust.
Mathew heeft me nog rondegeleid door een stuk van de stad en hebben we gegeten bij een restaurant waar ik normaal gesproken niet naar toe zou gaan heerlijk en meteen geleerd hoe je met stokjes moet eten. Hij vertelde dat hij die avond Chi Gong ging oefenen en nodige me uit om mee te doen ik heb zelf al ervaring met Thai Chi dus die avond nog anderhalf uur oefeningen gedaan. Na afloop ben ik op tijd naar bed gegaan want ik moest weer om 5:00 op.
Dit was mijn dag in Peking ik ben benieuwd hoe het morgen verloopt.

Wilbert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert

Welkom. Op deze site laat ik je zien wat ik ga doen in de komende weken. Leuk dat je de site bezoekt. Groeten Wilbert

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 57407

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2010 - 05 November 2010

Tibet Bakery

Landen bezocht: